lördag 3 september 2011

Mikkeller Black Hole Red Wine Barrel

Ratebeer

Då prövade jag igår rödvinsversionen av Black Hole.

Lukt: Lite bränd malt. bitterhet, vanilj, tycker mig känna rödvin men den är komplex och det är svårt att urskilja enskilda dofter.


Smak: Slät munkänsla, mkt mustig smak. I början; en del choklad som sen övergår till vanilj och en värmande känsla på tungen. Smaken är välbalanserad och mogen. Komplex även här.

Intryck: Mkt gott. Det var ett tag sen jag drack de övriga som jag provat (original och white wine) så det är svårt faktiskt att säga vilken av dom som är den bättre. Man skulle i så fall druckit dom vid samma tillfälle för att vara rättvis. Jag upptäckte nu när jag skulle skriva denna recension att jag faktiskt inte har skrivit en om vittvinsvarianten och varför vet jag faktiskt inte.

Betyg: 4,25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar