lördag 10 september 2011

Grassroots/Cigar City Neither

En Dipa till matlagningen är väl aldrig fel. 

Lukt: Väldoft av humle, ananas, citrus, blomster

Smak: robust smak, slät mkt ananas kraftig humle, citron.  inte så mkt beska som man hade önskat. Fruktig eftersmak som varar länge. Gott. Värmer. 

Intryck: Well, nektar som namnet antyder är inte helt fel beskrivning egentligen. Det är lite granna den här stilen av "tropisk fruktjuice" över det hela. (inte som Dju Dju Mango dock, den smakar tropisk fruktjuice på riktigt) Ger lite för mkt skenet av att vara en dryck med hög alkoholhalt tycker jag. Det smakar inte sprit men känns på något vis starkare än vad den är. Bränner nästan i halsen. Gillar man, som jag stark öl så är det kanske inte så farligt men gissar att en annan hade tyckt att denna är för spritig. Jag hade faktiskt skrivit 3.75 först men jag ändrar det till 3.5 nu. Insåg precis att jag egentligen tycker den är lite väl tråkig faktiskt. Även om den är god. 

Betyg: 3,5 Bra Dipa. Särskilt om man gillar fruktiga sådana. 

Nu ska jag iväg till glasbaren på Kosta Boda Art Hotell och skälla på dom för att dom har för sunkigt ölutbud ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar