tisdag 6 september 2011

Inköp September 2011

Detta är ju en fantastisk ölmånad på många vis. Dels har vi ett grymt släpp på systembolaget, jag har varit på ölmässa och där druckit massor med riktigt bra öl, och jag har precis kommit hem från Köpenhamn där jag vid sidan av jobbuppdrag också skaffat mig en hel del öl.

Tänkte jag skulle delge vad jag skaffat mig denna månad.

Från systemet. En del av dom är från Septembersläppet, andra är från fast sortiment. Tap6 har jag druckit förr men den är så god så den slapp med igen.
Från BarleyWine.Dk. De håller för tillfället på att byta lokal och har just nu 2 lokaler. Jag gick först fel, dvs till nya lokalen men den är inte öppen igen utan skulle öppna om jag tror det var, 3 veckor. Såg väldigt fint ut där inne och definitivt mkt större än förra lokalen. Den gamla var dock även om den var liten, smockfull av intressant öl. 

 Från Ölbutikken. Förutom de på bilden lät jag serveras en Cantillon Saint Lamvinus som jag drack direkt där inne. Superb suröl.

Nu klarar jag nog September utan s.k. Öltorka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar