fredag 11 mars 2011

Brooklyn East IPA

Detta är en av de IPAs som rekommenderas i boken jag läser för tillfället, om just öl då.

Ölen hälls upp klart gyllene med ett litet vitt, snabbt avtagande huvud

Lukt: Direkt när jag öppnade den kom en tydlig doft av persika fram. Lukten är tydligt fruktigt humlad.
Smak: Kolsyrad för att vara en IPA. Fruktigt humlad smak som inte direkt överväldigar en men som dock är angenäm. Tycker mig känna lite ananas och malt i eftersmaken, som avtar rätt snabbt.

Inte den godaste IPAn jag druckit tyvärr. Men en helt ok öl likväl. Den smakar för lite humle tycker jag och är lite väl vattnig. Smaken är dock som baken men personligen gillar jag kraftiga öl med mkt karaktär, det är tyvärr inte vad denna är.

2,5/5 får den av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar