torsdag 28 april 2011

"Bruksöl"

Nu har det varit ett tag sen jag recenserat något. Jag har faktiskt testat en del som jag inte lagt upp. Exempelvis Mohawk Black IPA, jag har bara inte orkat lägga upp dom. Jag har testat dessa medans jag har varit iväg dessutom och de senaste veckorna har jag spenderat med att gå på intensivkurs för ett körkort, något som jag nu har avklarat och därmed finns det nu lite mer tid till recensioner och annat :)

Häromdagen när jag var ledig och solen sken som bäst kände jag att man bara ville gå ut och sola med en öl i handen. Problemet jag har är att jag väldigt sällan köper öl jag redan druckit, eftersom jag vill pröva så många som möjligt. När man ligger och solar vill man (jag) dock inte alltid sitta och fundera över arom och hur tjockt skummet på en öl är utan helt enkelt bara njuta av en god dryck. Därför slog det mig att jag helt enkelt behöver ha bruksöl hemma! Dvs öl bara för njutningens skull som inte tar för mkt anspråk på att recensera. Jag drog iväg en beställning på några öl jag tänkte jag kunde dricka över 1-2 veckor.

Valet föll då på Unser Aventinus Tap 6. Denna veteöl har jag druckit tidigare och den är förbannat god och jag tror även den lämpar sig i solskenet med sin bananiga smak med härlig sötma och friskhet. Den är dessutom inte ljus vilket gör det hela lite "roligare" Folk kan ju tro att jag har en Pripps Blå eller nått i glaset, gud förbjude.

Jag beställde även Oppigårds Single Hop Ale. Denna öl har jag faktiskt inte testat så jag blir väl tvungen att prova den med innan jag kan dricka den som vardagsöl, jag köpte dock ett gäng så jag har att dricka. Den har fått goda omdömen och jag tror på den. Humliga öl är ju dessutom schysst till gött väder och denna skall väl vara välhumlad och fruktig som jag förstått det. Blir nog najs.

Sen kände jag mig tvungen att beställa Punk IPA på burk. Jag har ju faktiskt inte testat burkversionen än och drycken i sig är ett säkert köp. Så länge inte burken smakar sämre än flaskan blir jag nog nöjd även där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar