tisdag 11 september 2012

To Øl Sort Mælk

Ratebeer: 

Köpt på Fish 'n Beer i Köpenhamn (tror den är därifrån iallaf)

En imperial milkstout lagrad på skotska singelmalt-whiskeyfat.
Etiketten säger "Döden är en mästare från tyskland"
Ett citat från Paul Celans " Dødsfuga"
Gryets sorte mælk vi drikker dig om natten 
vi drikker dig om morgenen og om middagen vi drikker dig om aftenen 
vi drikker og drikker en mand bor i huset dit gyldne hår Margarete dit askehår Sulamith han leger med slangerne Han råber spil Døden sødere Døden er en mester fra Tyskland han råber stryg violinen dunklere så stiger I som røg i luften så får I en grav i skyerne der ligger man ej tæt 



Lukt: Soja, smör, ekfat

Smak: Smaken är "snabb", rik och långvarig. Mkt choklad, en del soja. Krämig vätska och smörig whiskey. Värmande halskänsla efteråt. Dess smak fyller hela munnen och halsen riktigt bra.

Intryck: Det här var riktigt gott och minns jag inte fel var dessutom denna öl rätt så billig = man borde köpt fler. Jag köpte den mest för att flaskan såg annorlunda ut och för att att jag som sagt har för mig den var "billig". Visste tex inte om att det var en BA innan jag tog fram den idag. Helt klart en öl jag kan rekommendera.

Denna öl verkar dessutom passa helt ok att dricka direkt från kylen. Ofta vill jag personligen värma upp dom lite men denna är god att dricka även rätt så kyld.

Betyg: 4,0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar