söndag 16 september 2012

Midtfyns Imperial Stout

Blir 2 gånger Midtfyns Bryghus ikväll.

Öppnar upp med en IS och tar en belgian strong ale lite längre fram.

Ratebeer:

Lukt: Tung doft av choklad, soja och grovt bröd.

Smak: Mycket kakao, vanilj och soja och dess salt och bitterhet och en förvånadsvärt tunn vätska men som ändå smakar väldigt massivt. Lämnar en värmande och långvarig eftersmak med framför allt mörkrostat kaffe. Lite aningens torkade frukter vill jag påstå att här finns också.

Intryck: Detta är grymt gott. Man vill nästan tro den är BA men det tror jag inte den är?
Eller jo. Efter att nu ha kollat upp detta är den faktiskt åldrad på ekfat. Det märks faktiskt. Perfekt öl att avnjuta en kväll då den är rätt stark med sina 9,5% ABV och med så pass stor kropp kan man dricka den rätt långsamt. Jag är faktiskt djupt imponerad av denna öl som jag inte riktigt trodde skulle vara så här bra. Även om Xporter jag druckit innan också faktiskt var väldigt bra (dock en DeMolen co.lab.)

Betyg: 4,25 Grymt Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar