onsdag 18 april 2012

Schneider Weisse Tap X Mein Nelson Sauvin

Ratebeer
Systembolaget

Schneider Weisse Tap 6 är en av mina absoluta favoritöl och den bästa veteölen jag druckit. Det är nått särskilt med den tycker jag. När Tap X skulle komma på systemet blev jag därför rätt så exalterad i hopp om att den skulle kanske vara ännu bättre.
Är så fallet?

Lukt: Skumbanan, gräs, kandisocker. Den luktar gott men det är en tunn doft som inte ger mkt ifrån sig.

Smak: Sprit, persika, tobak, honung? Ska man sammanfatta det så finns där någon fruktkänsla från humlen som varvas med sötma från exempelvis honung eller annan mer "robust" sötma. Tobak tycker jag är given, det känns. Eftersmaken är lite bittert metallisk tycker jag.

Intryck: Tycker tyvärr detta är helkasst. Den är alldeles för spritig och metallsmakande. Ej värt pengarna enligt mig. Tap6 som kostar betydligt mindre än denna är väldigt mkt godare. Detta smakar bara misslyckat experiment av något slag.

Hårda ord. Men så är det :)

Betyg: 2,25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar