onsdag 4 april 2012

Nynäshamns Dragets Kanal Dubbel IPA

Ratebeer
Systembolaget

Lukt: Mycket humle och den luktar verkligen gott. Ananas, mango och aningen läder för att efter den fruktiga upplevelsen ta ner en på jorden, en aning.

Smak: Mycket smak som sig bör när man har att göra med en Dipa. Frukt och rejält med humle. Till och med jordgubbar tycker jag mig hitta och givetvis en stor beska som dröjer kvar rätt så länge. Det är rätt så mycket kolsyra i denna men jag vill inte påstå att det direkt stör, men kanske i mesta laget så att säga.

Intryck: Mycket god, mycket billig. Borde köpt fler, tror jag sammanfattar mitt intryck rätt så väl. För att utveckla en aning dock så har den nackdelen att den är för simpel. Den saknar det lilla extra som gör att den inte är en fullpoängare. Det den gör tycker jag dock att den gör utmärkt.

Betyg: 4.0. Mycket bra och framförallt extremt prisvärd. (26:80:- på systembolaget, i styckflaska)

Jo, jag vet. Flaskorna är 25cl och inte 33. Men är inte det perfekt om man vill dricka en alkoholstark öl i solen utan att få i sig för mycket alkohol? Det tycker iallafall jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar