fredag 30 mars 2012

Liefmans Goudenband

Ratebeer
Systembolaget

Anledningen till att etiketten saknas är för att vi hade en "liten" explosionsolycka häromveckan där allt som kallas papper blev dränkt i exploderad öl. Denna blev således naken.

Lukt: Svårt att känna lukten, Syra, Järn (blod) Hö

Smak: Omogna äpplen, Kryddor, Nejlika?, Vindruvor. Mogen öl som i det stora hela känns rätt komplex.

Intryck: Mkt smak och kryddig sådan (på min destroyade tunga alltså) Egentligen kanske jag borde väntat med denna och tagit en annan öl istället men jag trodde denna skulle vara lätt att känna. Det är dock ej fallet. Den är svår att urskilja smaker ifrån. Sen om det beror på mig eller ölen är svårt för mig att veta. Oavsett, cool vildöl som smakar mkt och kryddigt. Känns egentligen lite som en julöl?

Färgen är dock lite tråkig tycker jag. Nästan brun vilket inte är lika snyggt som om det vore en kriek eller liknande andra suröl. Inte för att det påverkar min bedömning, men detaljer...

Betyg: 3,5 Gottigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar