tisdag 27 mars 2012

Früh Kölsch

Ratebeer
Systembolaget

Detta är första gången jag dricker en Kölsch, så vitt jag vet.

Nu är det så att jag har inte skrivit något på bloggen på bra länge, detta beror på att jag gjort en operation på ena örat och det har resulterat i att smaksinnet har fullständigt hamnat ur spel men långsamt är påväg tillbaka. Jag tror att jag idag har en hyfsat normalt smak men jag är ej säker. Så man bör ta mina intryck just nu med en skopa salt.

Tillbaka till min öl.

Lukt: Hö, pilsnermalt, lite karamell

Smak: Karamell, skumbanan, järn och bitterhet

Intryck: Skum smak. Det börjar nästan som hos en wit men ebbar ut som en tjeckisk pilsner i eftersmaken. Inte helt tokigt i solen även om jag kanske hade valt något annat om jag hade möjligheten. Ölen är snäll då den är under 5% ABV och trots detta faktiskt smakar rätt så mkt. Känns inte vattnig direkt.

Betyg: 3.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar