tisdag 13 september 2011

Nils Oscar jubileum 15

Ratebeer
Dracks i sällskap med andra boken ur game of thrones

Väldigt klar vätska. Nästan lite för klar så att den drar tankarna åt Mariestadfärg.

Lukt:

typisk belgosötma med lite bitter nyans, som hos en pilsner. Lite instängt/unket

Smak: väl kolsyrad, smaken är lite som lukten fast kanske mer tydlig. Det är verkligen något lager/pilsneraktigt med den trots att den är samtidigt mkt sötare än en sådan. Det är också något med smaken som drar tankarna åt ammoniak/sprit.

Intryck: Skum öl. Jag har inte druckit många saison men heller har ingen av dom smakat så här. Den smakar annorlunda jämfört med allt jag smakat i ölväg. Nu läste ju jag i förväg att den är bryggd på pilsnermalt och det gör givetvis att man lättare letar efter sådana smaker. Jag tror dock ärligt att jag hade tyckt det smakat pilsner ändå. Det står också på flaskan att man använt kaffebär. Nu vet jag förvisso inte hur bären smakar om de inte är rostade men kaffe känner jag inget av. Jag tycker tyvärr inte att detta smakar särskilt gott. Pilsnersmaken ger en metallisk känsla som mer och mer påminner mig om wisby pils jag tyvärr köpte mig en på krogen häromdagen.

Betyg: 2,0 Inte ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar