tisdag 6 september 2011

Mikkeller / Three Floyds Boogoop

Ratebeer

Jag samtalade med en trevlig skåning undertiden jag rejtade denna så jag glömde bild på glaset. Lånar flasketiketten från ratebeer därför. Precis som så många andra DIPOr var vätskan senapsgul och skummet gräddvitt.

Lukt: Fruktig humlebomb! Persika träder fram mest här.

Smak: Samma här, persika och starka humletoner. Fin och balanserad beska. Schysst och långvarande eftersmak.

Intryck: Välsmakande och balanserad DIPA. Riktigt god sådan faktiskt. Ingen jättespeciell dryck kanske men den smakar faktiskt riktigt gott. Saknar väl kanske det där lilla extra för att göra den mer märkvärdig och därför ha högre betyg.

Betyg: 4,0

2 kommentarer:

  1. Intressant med boveteöl! Jag har en Ruggoop som väntar i garderoben, har stora förväntningar på den..

    SvaraRadera
  2. Tänkte faktiskt inte på att det var bovete i ölen. Visste inte om det. Jag kan tänka mig att det mkt väl tillförde fruktigheten och att den kändes så slät. Det var inte dumt iallafall! Three Floyds vet vad dom sysslar med :)

    SvaraRadera