tisdag 6 september 2011

Närke Stormaktsporter 08


Ratebeer

I brist på kaggen testade jag denna först på GBG Beerfestival. Det var även den enda jag förde anteckningar av av under kvällen inne på festivalen, resten noterade jag bara ner för att veta att jag prövat dom.

Lukt: Kakao, Vinäger, Smör, Fatlagring.

Smak: Mkt smör och fyllig smak. Eftersmak av bränd malt. Mkt välsmakande av knäckebröd. Komplex.

Intryck: Detta var en helt fenomenal öl. Tyvärr blev det bara 2 cl eller något i den stilen eftersom det var en så pass eftertraktad öl. Jag hade gärna druckit en hel flaska av denna och ändå önskat att jag hade många fler. Det var en svår öl att känna konkreta beskrivelser hos, utan snarare den sorten där man bara tänker "....gott" Jättebra öl! Jag kan inte ens tänka mig hur Kaggen smakar om den är bättre än detta.

Betyg: 4.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar