tisdag 6 september 2011

Mikkeller Black Hole Barrel Aged Edition Cognac

Ratebeer

Ännu en avverkad från BAversionerna av black hole. Man får passa på när man har dom på tapp i provglas hos exempelvis Mikkeller Bar där jag köpte mitt glas.

Lukt: Starka Cognactoner, ek, sprit, aska, en hel del tobak.

Smak: Imponerande smak. Inte alls så spritig som lukten. Mkt lakrits är det här, i en tjock, slät vätska. Lite rom träder fram i början tycker jag (eller cognac antar jag) men den övergår rätt snart till den mer angenäma saltlakritsen varvad med aningen vanilj.

Intryck: Alla black hole av de jag testat är jävligt bra. Denna är inget undantag. Frågan är om inte den är bättre än rödvin men som förr är det mkt svårt om man inte prövar dom bredvid varandra att göra ett sådant omdöme. Den är väldigt bra hur som helst.

Betyg: 4,25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar