torsdag 18 augusti 2011

Hoppin Frog Barrel Aged BORIS The Crusher

Ratebeer
Så var det dags för min första oatmeal stout. (vad jag vet då)

Lukt: Knäckebröd, rostat, ekfat, lukten av övermogen (prickig) banan, eller är det tobak?

Smak: Fyllig smak som nästan jäser i munnen, soja, lakrits, slätt gräddigt, kaffe, knäckebröd, ekfat. Fyller upp hela sinnet och lämnar en inte oberörd, aningen spritig, lite vinös helt enkelt.

Egna ord: Detta är typen av stouts jag föredrar. Sådana som är fylliga, nästan tjocka i vätskan (motsatsen skulle väl vara vattnig/tunn) och smakar mkt och robust, framför allt av det som jag brukar beskriva som kanten på ett stenugnsgräddat knäckebröd. Brödigt, är väl beskrivningen gissar jag. Den finns hos North Coast Old Rasputin bland annat. Jag gillar den där, brända smaken. Fyller upp hela munhålan och verkligen lämnar ett välbehag. Mkt gott! Jag skulle gärna druckit mer än en flaska ;)

Betyg: 4,25

1 kommentar: