söndag 27 maj 2012

Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel Islay Edition

Beer geek brunch är en av de bästa stouts jag testat. Den är riktigt stabil och matig. 
Förmodligen perfekt att göra BAversioner av. Detta är en Islay Edition variant av just detta. 
Passar perfekt efter en stenhård jobbvecka med mkt nya intryck och mkt folk när man helt enkelt bara vill stanna upp, slappna av och njuta en stund.
Eller?

Importerad genom Brill. 


Lukt: Den luktar väldigt mkt whiskey. Mer än någon annan whiskeyBA jag testat tidigare. Det gör att jag blir aningen osäker då jag faktiskt inte dricker whiskey :) Finns även en del blöt läder, soja och regnbågspellets (skojar inte) 

Jag hoppas den inte smakar fiskfoder...

Smak: Det gör den dock inte. Den smakar dock väldigt mkt whiskey med allt vad det innebär. Komplexitet är uppenbart. Ekfat, smör, stor rökighet. Originalölen har fullkomligt ändrat karaktär och den smakar nu krämig, mustig whiskey med en del jordiga toner från ölens originalskick som tar ner den lite på jorden igen. 

Intryck: Tyvärr och jag menar verkligen tyvärr då denna öl inte är så där jättebillig, är detta för mycket whiskey för mig. Jag tog chansen och hoppades den skulle vara mer snäll i sin whiskeysmak likt många andra jag testat men tyvärr är den väldigt påverkad av fatlagringen. Om man olikt mig tycker om whiskey är detta förmodligen väldig gott, dock. Just nu sitter jag själv och har ångest dock. Jag kommer förmodligen dricka upp den då det svider att hälla ut den men kommande timmen får utvisa slutet. 

Betyg: 3,0. Tyvärr. Det är en "jättebra" öl men jag klarar verkligen inte av den :/ 3,0 låter högt i sammanhanget kanske men då bör nämnas att jag hade förväntat mig en öl med minst 4.0 och förmodligen mer. Så jag är tämligen besviken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar