söndag 29 januari 2012

Kallebryggeriet Blot

Ratebeer

Lokala bryggeriet Kallebryggeriet har, vad jag vet 2 öl som ibland går att få tag på lokala systemet, och även en handfull krogar i växjö.

Detta är deras porter som heter Blot.

Lukt: Rostad malt, brunt farin, aningen kakao

Smak: Sötma hos farin först, följt av en liten gnutta surhet av rökt charkuteri, typ basturökt skinka. Eftersmaken domineras av kakao och socker samt lite soja.

Intryck: Jag tycker faktiskt inte detta är så pjåkigt. Den har gott om smak av olika slak och smakar betydligt mer än vad jag hade förväntat mig med så lågt RBbetyg som den har. Det jag reagerar mest på är väl att vätskan är lite tunn för mitt gillande. Inget som stör men jag gillar trögare vätska i porter och stout.

Betyg: 3,25 Helt ok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar