onsdag 22 juni 2011

BrewDog IPA Is Dead - Nelson Sauvin

Stil: IPA
Volymprocent: 7,5%
Kärl: Flaska (330ml)
Pris: 99:20:- från Systembolaget. (Säljes i paket om 4)

Ratebeer
Systembolaget

Näst sista från Ipa är dödens.

Bild kommer senare då blogger verkar ha problem med bilduppladdningen eller något.

Utseende: Smågrumlig senapsgul vätska med ett halvdant huvud som lämnar rester på glaset.

Lukt: Här snackar vi humlebomb mer av det normala slaget. Fruktiga citrustoner med även mkt persika är dominant i denna lukt. Lukten är distinkt och lockar till att smaka.

Smak: Smaken är till en början lite besk med stor humlighet med citrus/fruktiga toner. I slutet slinker faktiskt lite lakrits igenom när en liten maltig sötma tar vid. Saltlakrits tänker jag på då. Riktigt spännande!

Egna ord: Detta är den 3dje ipa is dead jag testar och den är överlägset den godaste hittills (har citra kvar) Jag tycker denna öl inte gör bort sig bland hård konkurrens. Det den saknar är möjligtvis lite mer beska men jag tycker den har andra kvaliteter och saltlakrits har jag tidigare aldrig känt när jag druckit IPA och det var tycker jag spännande och ger plus från min sida.

Betyg: 4,0 Mkt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar